5 Ocak 2010 Salı

POĞAÇA TARİFİ

MALZEMELER:
l paket un(1 kg)
4 yumurta ( ikisi tam hamura diğer ikisinin sarısı üzerine sürmek için
ayrılacak.Kalanbeyazı yine hamura karıştır.)
l paket margarin(erimiş olacak)
1 Çay bardağı sıvı yağ
1,5 silme yemek kaşığı tuz
Bir kibrit büyüklüğünde yaş maya( pakmaya da olur 2 yemek kaşığı)
2 yemek kşığı şeker
Üzerine susam veya çörekotu serpiniz
YAPILIŞI:
Önce mayayı bir kaseye ufala.Üzerine 2 yemek kaşığı şekeri serp,
kaseyi ağzına kadar ılık su ile doldur.Kabarana kadar bekle
Diğer taraftan bir kaba unu boşaltın ortasını havuz gibi aç içine iki yumurta
ile sarıları ayrılan diğer iki yumurtanın beyazları,sıvı yağı,eritilmiş margarini,tuzu,kabarmış olan
mayayı da ilave et(mayayı daha önce parmağınla karıştır)hepsini yoğur
kulak memesi yumuşaklığın da hamur elde edin. 20-22 adet bezeler elde edin
Bezelere elinizle oval şekil vererek içine istediğiniz harcı koyup kapatın.Yağlanmış
tepsiye koy.Tekrar uçlarını parmağınızla bastırın(Pişerken açılmasın diye)
Yumurta sarısını sürüp,susam serpin. Bu şekilde 10 dakika dinlendirin.
Daha önce ısıtılmış 200 derece fırında pişirin

Not:Bu poğaçayı bir mağazanın pastanesinde yemiştim çok beğenince tarifini verdiler
yıllardır yapıyorum.
.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

poğaca tarifinizi denedim çok güzel oldu. elinize sağlık

Adsız dedi ki...

günüm vardı tarifinizi denedim memnun kaldım arkadaşlarımda istediler poğacanın tarifini bende sitenizi önerdim diğer tariflerinizide denemek istiyorum gülerdem